FANDOM

Wuj Lamb wzruszył ramionami i pod wpływem impulsu zabrał mnie na zawsze ze świata porządku i rutyny, rachunków, czystych prześcieradeł i codziennych kąpieli – po to, abym mogła towarzyszyć mu we włóczęgostwie.

Quentin Lambert Beauchamp ("wujek Lamb") - był historykiem i archeologiem żyjącym w dwudziestym wieku. Wujek Claire Fraser i brat Henry'ego Beauchampa. Po śmierci brata i bratowej w 1923 roku, wychowywał Claire wraz ze swoim perskim służącym, Firuozem.

Życiorys Edytuj

Dla znajomych "Q", dla uczniów i uczonych "doktor Beauchamp", a dla swojej osieroconej bratanicy "Wujek Lamb". Quentin Beauchamp był archeologiem, który w trakcie swoich badań podróżował po świecie - od Południowej Ameryki po Bliski Wschód.

Żył wystarczająco długo, by być świadkiem małżeństwa Claire z jej pierwszym mężem - Frankiem Randallem. Zginął podczas Blitz, kiedy to zbombardowano audytorium w British Museum, gdy prowadził wykład.

Wydarzenia z powieści Edytuj

Obca Edytuj

Claire przypomina sobie dzień, w którym wujek zawiózł ją do szkoły z internatem, gdzie miał zamiar zostawić bratanicę z powodu swojego wyjazdu na Bliski Wschód. Odmówiła zostania tam, a on szybko ustąpił, ale postawił jeden warunek - Claire nie może bawić się jego perskimi figurkami grobowymi.

Osobowość Edytuj

Quentin nie lubił konfliktów i wierzył, że dzieci powinny być traktowane tak, jak dorosłe. Uważał, że takie podejście jest lepsze niż kary cielesne za złe zachowanie.

Wygląd zewnętrzny Edytuj

Quentin zachował kondycję i szczupły wygląd aż do dnia swojej śmierci w wieku siedemdziesięciu pięciu lat.

Ciekawostki Edytuj

  • Quentin nie lubił u kobiet kapeluszy.
  • W drugim sezonie, odcinku La Dame Blanche, Claire sugeruje imię Lambert na imię dla dziecka, jeśli okaże się chłopcem, by uhonorować pamięć wujka. Jednak Jamie uważa, że to nie jest odpowiednie imię dla szkockiego młodzieńca. W książce to Jamie sugeruje, aby nazwać dziecko po wujku żony, ale ona nie jest zachwycona tym pomysłem.

Serial Edytuj

Osobny artykuł: Outlander
W rolę Quentina wciela się szkocki aktor Prentis Hancock.