Outlander Wikia
Advertisement

Prawiczki to opowiadanie dotyczące serii Obca, napisane przez Dianę Gabaldon. W Polsce ukazało się w zbiorze opowiadań o tytule Niebezpieczne kobiety pod redakcją George'a R. R. Martina i Gardnera Dozoisa.

W oryginale opowiadanie zostało opublikowane po raz pierwszy również w tym zbiorze (ang. Dangerous Women) w 2013 roku. 27 czerwca 2017 roku światło dziennie ujrzał zbiór opowiadań Seven Stones to Stand or Fall, zawierający siedem opowiadań dotyczących tylko i wyłącznie serii Obca, a Prawiczki było jednym z nich.

Fabuła[]

Młody Jamie Fraser dowiaduje się, co tak naprawdę znaczy bycie mężczyzną. W żałobie po śmierci ojca i ciężko ranny z rąk Anglików Jamie Fraser dołącza do kompanii najemników, znajdujących się nieopodal Bordeaux we Francji. Tam spotyka swojego najlepszego przyjaciela, Iana Murray'a. Obaj leczą swoje rany, obaj mają dobry powód by trzymać się z dala od Szkocji i obaj wciąż są prawiczkami, pomimo kilku okazji zmiany tego stanu rzeczy z kobietami lekkich obyczajów. Jednak życie miłosne Jamiego staje się mocno skomplikowane (i niebezpieczne), gdy los kieruje młodzieńców na usługi doktora Hasdiego - żydowskiego dżentelmena, który zatrudnia ich do eskortowania dwóch bezcennych skarbów do Paryża. Jednym z nich jest starożytna Tora, drugim piękna wnuczka doktora, Rebeka, przeznaczona do zaaranżowanego małżeństwa. Zarówno Jamie jak i Ian od razu czują przyciąganie do panny młodej, ale mogliby być bardziej ostrożni, gdyby mieli pojęcie z kim naprawdę mają do czynienia.

Bohaterowie[]

  • Jamie Fraser
  • Ian Murray
  • Rebeka bat Lea Hauberger
  • Pierre Robert Heriveaux d'Anton, wicehrabia Beaumont
  • Kapitan Richard D'Eglise
  • Père Renault
  • Duży Georges
  • Alexandre
  • Mały Philippe
  • Józef z Alzacji
  • Mathieu
  • Juanito
  • Raoul
  • Efraim bar Sefer
  • Dr Hasdi
  • Marie
  • Monsieur Peretz
  • Rebe Cohen
  • Monsieur Gershom Ackerman
  • Monsieur Levi Champfleur
Advertisement