Outlander Wikia
Advertisement

Marsali MacKimmie Fraser jest najstarszą córką Laoghaire MacKenzie i Simona MacKimmie oraz żoną Fergusa Frasera.

Wczesne życie[]

Marsali MacKimmie urodziła się jako najstarsza córka Laoghaire i Simona MacKimmie. Kilka lat później urodziła się jej siostra Joanna. Mieszkali w Balriggan. Jako dorosła Marsali wspomina, że ​​jej ojciec Simon był porywczy i gwałtowny oraz dopuszczał się przemocy na rodzinie. Wspomina moment, kiedy uderzył ją w twarz, gdy nie przestawała płakać. Kiedy Laoghaire zemściła się, Simon popchnął ją tak mocno, że upadła na palenisko i uderzyła twarzą o komin.

W Hogmanay Marsali wyznała Fergusowi swoje uczucia, po czym Fergus przyznał, że też ją kocha, jednak wiedział, iż Laoghaire nigdy nie wyrazi zgody na ich związek. Marsali, zakładając, że miał na myśli swoje francuskie pochodzenie i brak ręki, zapewniła go, że to nie ma znaczenia, ale Fergus wyjaśnia, że ​​Laoghaire nie zaaprobowałby go z powodu jego przeszłości. Wyznał jej, że urodził się w burdelu i pracował jako kieszonkowiec, zanim Jamie wziął go pod swoje skrzydła. Fergus wyznał Marsali, iż z tego powodu już nigdy się nie zobaczą, jednak Marsali była zdeterminowana i nie dopuściła do zakończenia ich związku. Kiedy Marsali powiedziała Laoghaire o swojej miłości do Fergusa, Laoghaire ziściła obawy Fergusa, mówiąc córce, iż Fergus jest skłonny do zrobienia jej strasznych rzeczy, ponieważ jego matka była prostytutką, a on dorastał w domu publicznym.

Wydarzenia z powieści[]

Osobowość[]

Marsali cechuje spokojna postawa, pod którą ukryta jest niezwykle silna i zdeterminowana osobowość.

Wygląd zewnętrzny[]

Marsali posiada długie, płowe włosy i duże, niebieskie oczy.

Relacje[]

Ciekawostki[]

Występowanie w serialu[]

W serialu w rolę Marsali wciela się aktorka Lauren Lyle.

Advertisement