Outlander Wikia
Advertisement

Lord John Grey jest angielskim żołnierzem i dyplomatą. Gdy miał szesnaście lat, przed bitwą pod Prestonpans poznał niesławnego Jamiego Frasera i nie spotkali się ponownie aż do chwili, gdy Grey został gubernatorem szkockiego więzienia - Ardsmuir. Zawiązuje się między nimi przyjaźń, która niedługo później nieco się komplikuje przez fakt, że Lord John zakochuje się w Jamiem.

Lord John jest jednym z głównych bohaterów serii Obca oraz tytułową postacią pobocznej serii Lord John Grey.

Wczesne życie[]

John William Bertram Armstrong Grey jest synem Gerarda Grey'a, księcia Pardloe i hrabii Melton, i Benedicty Grey, z domu Armstrong. Grey ma trzech starszych braci: z małżeństwa rodziców - Harold "Hal" Grey, z pierwszego małżeństwa matki - Paul i Edgar DeVane. Hal jest starszy o około dziewięć lat, nie wiadomo jak to wygląda z pozostałymi braćmi. Wiadomo jednak, że John miał dziesięć lat, gdy Edgar się ożenił.

Grey jest dobrym szermierzem, pierwszą lekcję fechtunku dostał już w wieku trzech lat. W młodym wieku dźgnął Hala w nogę mieczem. Nie zrobił mu tym dużej krzywdy, ale po tym wydarzeniu na pamiątkę została blizna. Należy do klubu dżentelmenów, do którego ojciec chrzestny zaczął zabierać go na środowe lunche gdy miał siedem lat. Jako dorosły mężczyzna, wciąż odwiedza klub.

Na dwunaste urodziny dostał od ojca kieszonkowy zegarek, dokładnie taki sam, jaki jego brat otrzymał na własne dwunaste urodziny. Dzień później matka Johna znalazła swojego męża martwego - został zamordowany w nocy. Jako że nie było wiadomo jak doszło do tej zbrodni, Benedicta zatuszowała morderstwo rzekomym samobójstwem męża. Był on podejrzewany o bycie zwolennikiem Jakobitów, a samobójstwo odebrano jako przyznanie się do winy. Rodzina została zniesławiona i na jakiś czas pozbawiona tytułów.

Straszy brat Johna, Hal, ze wstydu przestał używać należącego mu się tytułu księcia Pardloe i wolał być nazywany hrabią Melton, co nie kojarzyło się ze skandalem. Matka zaakceptowała decyzję głowy rodziny i od tej pory była tytułowana nie jako księżna wdowa, a hrabina wdowa. Gdyby John poszedł w ślady brata, to jako młodszy syn hrabi byłby nazywany szanownym Johnem Greyem, jednak ten nalegał aby wciąż nazywać go Lordem Johnem, co było spuścizną po ojcu księciu. Natychmiast po śmierci ojca został wysłany do rodziny matki w Aberdeen w Szkocji, aby uniknąć skandalu. Znacznie później zorientował się, że to odesłano go tylko dla jego dobra.

Wydarzenia z powieści []

Osobowość[]

John jest opisywany przez Claire jako wrażliwy, życzliwy i honorowy mężczyzna. W rzeczywistości honor ceni ponad wszystko inne w życiu. Zdarza podejmować mu się pochopne decyzje, a na polu bitwy jest srogim dowódcą.

Jako homoseksualista ukrywający swoją orientację, w czasach gdy sodomia jest karana śmiercią, John świetnie wyćwiczył swoje cechy i zachowanie tak, by ukryć swój pociąg do mężczyzn. Dzięki temu zauważa najbardziej subtelne zmiany w zachowaniu i ekspresji innych.

Wygląd zewnętrzny[]

John jest opisywany jako mężczyzna o drobnej budowie i niższym niż przeciętnym wzroście (168 cm). Ma grube blond włosy i duże jasnoniebieskie oczy, otoczone długimi rzęsami. Niektórzy uważają, że jego delikatne rysy i jasna skóra są dziewczęce, ale mocna szczęka i kształt ust nadają jego twarzy męskości. Zarost Johna jest prawie tego samego koloru co włosy i jest równie gęsty, ale mężczyzna pilnuje, by jego twarz zawsze była gładka. Odmawia noszenia peruk, woli pokazywać się w swoich włosach. Zwykle spina je z tyłu, aby ujarzmić naturalne fale.

Po latach przeżytych jako żołnierz, John ma liczne blizny na ciele, w tym kilka krzyżujących się na jego lewej piersi, poszarpaną na lewym przedramieniu i głęboką w poprzek uda.

Relacje[]

Ciekawostki[]

  • Kiedy w Uwięziona w bursztynie Jamie pojmuje szesnastoletniego Lorda Johna, ten przestawia się jako "William Grey". W The Outlandish Companion Diana wyjawiła, że podczas pisania Podróżniczki miała za dużo Williamów w za małych odstępach tekstu, więc w przypadku Lorda Johna zdecydowała użyć tego imienia jako drugiego.

  • Lord John "osobiście" pojawia się w szesnastu książkach Diany Gabaldon. Jest to najczęściej występujący bohater w jej dziełach. Dla przykładu Jamie Fraser jest w czternastu tytułach, a Claire Fraser w dziesięciu.

  • W 1746 roku został zaatakowany i zgwałcony w obozie wojskowym. Nigdy nikomu o tym nie powiedział, ale od tej pory zawsze miał przy sobie sztylet. Później zaczął uważać ten sztylet za szczęśliwy.

Występowanie w serialu[]

Osobny artykuł: Outlander

Od trzeciego sezonu w rolę Lorda Johna Greya wciela się australijski aktor David Berry. W drugim sezonie w rolę szesnastoletniego Johna, znanego jako William Grey, wciela się angielski aktor Oscar Kennedy.

Sezon 2
Odcinek Status
Je Suis Prest Występuje
Sezon 3
Odcinek Status
Długi spłacone Występuje
To, co stracone Występuje
Bakra Występuje
W oku cyklonu Występuje
Sezon 4
Odcinek Status
Krew z mojej krwi Występuje
Nadzieja umiera ostatnia Występuje
Opatrzność Występuje
Sezon 5
Odcinek Status
Ognisty krzyż Występuje
Lepiej się ożenić niźli spłonąć Występuje
Słynne ostatnie słowa Występuje
Kanapki na drogę Występuje
Advertisement