Outlander Wikia
Advertisement

Laoghaire MacKenzie jest bohaterką pojawiającą się po raz pierwszy w książce Obca, a następnie w tytułach Podróżniczka i Kość z kości. Laoghaire jest atrakcyjną, młodą służką w zamku Leoch, zakochaną w Jamiem Fraserze i chorobliwie zazdrosną o Claire.

Laoghaire ma dwie córki z drugiego małżeństwa, Joan i Marsali, a także czworo wnuków, których nigdy nie poznała.

Wczesne życie[]

Niewiele wiadomo o wczesnym życiu Laoghaire. Wspomina Jamiego z czasów, gdy jako nastolatek mieszkał w Castle Leoch, kiedy ona sama miała nie więcej niż dziesięć lat. Jej ojciec, który przyprowadził ją przed lairda zamku Leoch, Columa, żądając ukarania ją za luźne zachowanie, był prawdopodobnie lokatorem MacKenzie, więc Laoghaire prawdopodobnie dorastała w pobliżu zamku i jego mieszkańców.

Wydarzenia z powieści[]

Osobowość[]

Na początku powieści Laoghaire ukazuje się nam jako pożądliwa, mściwa i zawistna szesnastolatka, która jest zdolna posunąć się do niegodnych czynów, aby dopiąć swego. W tym samym czasie jednak jest niezwykle naiwna i niedojrzała. W wieku średnim wydaje się zachować poprzednie cechy. Nie można poddać wątpliwości, iż Laoghaire kocha swoje dzieci i wnuki, których nigdy nie miała okazji ujrzeć. Jest niezwykle troskliwą i opiekuńczą matką, która jest w stanie zrobić naprawdę wiele dla swojej rodziny.

Wygląd zewnętrzny[]

Laoghaire posiada jasną skórę i włosy, jasnoniebieskie oczy oraz okrągłą, ładną buzię. Jako czterdziestoletnia kobieta nabrała krągłości wokół talii i brzucha, jej twarz stała się pulchna i wyblakła, a jej niegdyś ucałowane promienne włosy wyblakły do mysiego blondu. Wciąż jednak uchodzi za atrakcyjną kobietę.

Relacje[]

Występowanie w serialu[]

Advertisement