FANDOM

Bóg stworzył mnie tym, kim jestem. Nałożył na mnie obowiązki, które muszę wypełnić, bez względu na to, ile będzie mnie to kosztowało.

James Alexander Malcolm MacKenzie Fraser jest szkockim żołnierzem i właścicielem ziemskim. Jest dobrze wykształcony i ma talent do nauki języków obcych. Wychowywany jako przyszły dziedzic Lallybroch, ma charakter przywódcy i w gospodarce, i na polu bitwy. Poznaje Claire podczas powrotu z Francji do swojej ojczyzny - Szkocji.

Wczesne życie Edytuj

Jamie jest synem Ellen i Briana Fraserów, a jego rodzinnym domem jest Lallybroch. Był bardzo silnie związany ze starszym bratem Williamem. Gdy miał tylko sześć lat jego brat zmarł z powodu ospy, przez co chłopiec był zdruzgotany. Od tamtego momentu był wychowywany na dziedzica majątku Broch Tuarach. Rodzina doświadczyła kolejnego ciosu, gdy Ellen zmarła w połogu, gdy Jamie miał zaledwie osiem lat. Jego starsza o dwa lata siostra przejęła obowiązki matki, a ich ojciec wprowadził oboje do dorosłości.

Gdy miał około czternaście lat, Jamie chodził do lasu z bratem swojej matki, Dougalem MacKenzie. Tam jego leworęczny (tak jak on) wujek uczył go, jak władać mieczem obiema rękami. Wcześniej Jamie uczył się fechtunku lewą ręką od faktora Lallybroch, Johna Murray'a, ojca jego najlepszego przyjaciela - Iana. Gdy miał szesnaście lat, przez rok mieszkał w w zamku Leoch, siedzibie klanu MacKenzie. W wieku osiemnastu lat wyjechał na studia do Paryża i zamieszkał u kuzyna swojego ojca, Jareda Frasera.

Wydarzenia z powieści Edytuj

Osobowość Edytuj

Wygląd zewnętrzny Edytuj

Związki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Występowanie w serialu Edytuj