Outlander Wikia
Advertisement

Frank Randall był angielskim historykiem, żyjącym w XX wieku. Był mężem Claire Beauchamp Randall i wychowywał z nią jej córkę - Briannę. Badając swoje drzewo genealogiczne dotarł do Mary Hawkins i Jonathana Randalla - angielskiego oficera, powiązanego z powstaniem jakobickim w 1745 roku.

Wczesne życie[]

Frank poznaje Claire gdy przyszedł skonsultować z jej wujkiem, Quentinem Beauchamp - archeologim i historykiem, kwestię filozofii francuskiej i jej powiązaniu z religijnymi praktykami Egipcjan. Po pewnym czasie wzięli ślub i spędzili dwudniową podróż poślubną w szkockich górach. Po roku małżeństwa rozdzielił ich wybuch II wojny światowej.

Większość wojny nie widział się z żoną. W tym czasie oboje służyli swojej ojczyźnie - on jako oficer, ona jako pielęgniarka. Utrzymywali kontakt korespondencyjnie, ale listy stawały się coraz rzadsze po tym, jak Frank został członkiem MI6. Po zakończeniu wojny w 1945 roku postanowili zrobić sobie drugi miesiąc miodowy w szkockich górach, aby poznać się na nowo i uratować małżeństwo. Zatrzymali się na północy Szkocji w Inverness, mieście znajdującym się niedaleko starożytnego kamiennego kręgu.

Wydarzenia z powieści[]

Osobowość[]

Jest ciepłym i uprzejmym mężczyzną. Pracując i zagłębiając się w badania, potrafi odpłynąć myślami i być nieco nieobecnym. Mimo wielu sukcesów naukowych jako profesor historii przyznaje, że do swojej pracy nie czuje takiego powołania, jak Claire do medycyny. Z biegiem lat coraz bardziej dystansuje się od swojej żony, ale nie powstrzymuje go to od kłótni.

Wygląd zewnętrzny[]

Frank jest opisywany jako przystojny, ciemnowłosy mężczyzna o dużych, piwnych oczach, arystokratycznej twarzy i smukłej budowie ciała. Claire wspomina jego dłonie jako zadbane, wąskie, gładkie, z długimi palcami i brakiem owłosienia.

Związki[]

Ciekawostki[]

  • Wiek Franka nie jest do końca przedstawiony. Mówi się, że jest starszy od Claire o około dziesięć lat.
  • Ma grupę krwi A.
  • Po przeprowadzce do Bostonu jeździ dużym Buickiem.
  • Nosi imię po Benjaminie Franklinie.

Występowanie w serialu[]

Advertisement