Outlander Wikia
Advertisement

Fergus Fraser, wcześniej znany jako Claudel, jest francuskim imigrantem w amerykańskiej kolonii. Urodzony w Paryżu, dorastał w domu publicznym, nie znając swojego pochodzenia. W 1744, kiedy Jamie i Claire Fraser mieszkali w Paryżu, Jamie zatrudnił go jako kieszonkowca i nadał mu nowe, szkockie imię.

Wczesne życie[]

Fergus urodził się jako "Claudel" w domu publicznym Madame Elise w Paryżu, jako syn jednej z prostytutek – nigdy nie dowiedział się której i nie miał pojęcia kto był jego ojcem. Madame Elise pozwalała mu spać w schowku pod schodami. Mógł wychodzić w godzinach porannych, kiedy nie było już klientów, a kobiety z domu publicznego czasami dzieliły się z nim śniadaniem. Chłopiec z kolei czesał im włosy i "pomagał z bielizną", z czego był bardzo dumny.

Uwięziona w bursztynie ujawnia, że był molestowany przez niektórych męskich klientów o specyficznym pociągu seksualnym. Fakt ten sprawił, że po przyłapaniu Jacka Randalla na molestowaniu Fergusa, Jamie wyzwał mężczyznę na pojedynek.

Wydarzenia z powieści[]

Osobowość[]

Mimo, iż spędził większość swojego życia na farmie w Szkocji, Fergus wciąż pozostaje bardzo "francuski" do tego stopnia, że nikt nie pomyli go ze Szkotem. Jego arogancja kłóci się ze skromnymi początkami jako nieletni kieszonkowiec, żyjący na ulicach Paryża, jednak w swoich manierach przejawia coś niezwykle arystokratycznego.

Wygląd zewnętrzny[]

Jako dziesięciolatek, Fergus był stosunkowo niskim, jak na swój wiek, chłopcem o czarnych włosach, bladej, żółtawej cerze i ciemnych oczach, obramowanych długimi rzęsami. Charakterystyczne były jego przednie zęby opisywane jako "kwadratowe jak u wiewiórki". Jego delikatnie orli nos i szerokie usta nadawały mu arystokratyczny wygląd. Na podstawie rysów twarzy chłopca, Jamie stwierdził, iż Fergus będzie przystojnym mężczyzną, kiedy dorośnie.

W wieku 15 lat Fergus stracił dłoń, podczas gdy próbował dostarczyć beczkę piwa dla Jamiego, który w tym czasie ukrywał się w leśnej jaskini w pobliżu Lallybroch. Na swojej drodze spotkał żołnierzy British Army, którzy próbowali go okraść. Fergus zaczął z nich drwić i uciekać, jednak został złapany i okaleczony przez jednego z czerwonych kubraków.

Zgodnie z przewidywaniami Jamiego, Fergus wyrósł na bardzo przystojnego mężczyznę, co zauważa Claire po powrocie do przeszłości. W miejscu uciętej dłoni nosi hak lub wypchaną rękawiczkę. W serialu jest to drewniana proteza.

Relacje[]

Relacja Fergusa i Jamiego na początku miała charakter pracownika i pracodawcy. Dopiero z czasem Jamie stał się dla Fergusa ojcem. W 1767 Jamie formalnie nadaje Fergusowi nazwisko Fraser, kiedy ten żeni się z Marsali.

Fergus ujawnia, że jest zakochany w Marsali kiedy ma 30 lat, a ona 15. Ich dwójka konspiruje, aby zaciągnąć Marsali na pokład Artemisa, na którym Jamie i Claire płyną do Indii Zachodnich w poszukiwaniu Młodego Iana.

Ciekawostki[]

  • Fergus nosi na szyi zielony, zniszczony naszyjnik św. Dyzmy. Święty Dyzma jest patronem złodziei i zdrajców, który został ukrzyżowany razem z Jezusem Chrystusem na Golgocie.

Występowanie w serialu[]

Osobny artykuł: Outlander

W rolę dorosłego Fergusa wciela się francuski aktor César Domboy. W rolę młodego Fergusa wciela się francuski aktor Romann Berrux.

Sezon 2
Odcinek Status
Przez mroczne zwierciadło Nie występuje
Już nie jesteśmy w Szkocji Nie występuje
Przydatne zajęcia Występuje
La Dame Blanche Występuje
Powrót nie w porę Występuje
Najmędrsze plany Występuje
Wiara Występuje
Lisia jama Występuje
Je Suis Prest Występuje
Bitwa pod Prestonpans Występuje
Zemsta jest moja Występuje
Zdrowaś Mario Występuje
Uwięziona w bursztynie Występuje
Sezon 3
Odcinek Status
Krajobraz po bitwie Nie występuje
Rezygnacja Występuje
Długi spłacone Nie występuje
To, co stracone Nie występuje
Wolność i whisky Nie występuje
A. Malcolm Występuje
Likier miętowy Występuje
Pierwsza żona Nie występuje
Flauta Występuje
Niebo i ziemia Występuje
Na nieznanych wodach Występuje
Bakra Występuje
W oku cyklonu Występuje
Sezon 4
Odcinek Status
Piękna Ameryka Występuje
Nie szkodzić Nie występuje
Niewierna narzeczona Nie występuje
Wspólna ziemia Występuje
Dzikusy Nie występuje
Krew z mojej krwi Nie występuje
W króliczej norze Nie występuje
Wilmington Występuje
Ptaki i pszczoły Nie występuje
W głębinach duszy Nie występuje
Nadzieja umiera ostatnia Występuje
Opatrzność Występuje
Człowiek honoru Nie występuje

Advertisement