Outlander Wikia
Advertisement

Dougal MacKenzie jest zdolnym i doświadczonym wojownikiem, dowódzcą wojennym klanu MacKenzie. Jego starszy brat Colum jest rządzącym Lairdem, ale byłby niczym bez Dougala, jego lojalnej prawej ręki. Jest utalentowanym i doświadczonym wojownikiem oraz silnym przywódcą, który wzbudza szacunek, a nawet niekiedy strach wobec niektórych ludzi. W przeciwieństwie do swojego brata, Dougal potajemnie wspiera Jakobitów i działa w celu pozyskania funduszy na rzecz przywrócenia na tron szkockiego króla.

Wczesne życie[]

Kiedy ojciec Dougala MacKenzie, Jacob MacKenzie niespodziewanie zmarł, Dougal mógł zostać wybrany na przywódcę klanu zamiast swojego niepełnosprawnego brata, jednak jego nieodpowiednie zachowanie po ucieczce jego siostry Ellen przeważyło nad wyborem Columa. Uważano, że jest zbyt lekkomyślny i porywczy na dziedzica, dlatego zamiast tego został wodzem wojennym, który poprowadził klan w czasie bitwy.

Wydarzenia z powieści[]

Osobowość[]

Dougal jest odważny, nieustraszony oraz pozbawiony wszelkich skrupułów, aby zadbać o dobro własne lub dobro klanu. Nie waha się w tym celu użyć czegokolwiek i kogokolwiek, nawet członków rodziny. Jest zręcznym taktykiem, ale czasami pozwala przejąć kontrolę nad sobą gniewowi i porywczości. Jako zagorzały Jakobita, który wykorzystuje blizny na plecach swojego siostrzeńca, aby wzbudzić antyangielskie nastroje wśród lokatorów MacKenzie.

Wygląd zewnętrzny[]

Dougal posiada kilka wyraźnych cech charakterystycznych dla klanu MacKenzie – wysoki wzrost, głęboko osadzone oczy i szerokie kości policzkowe. Ma orzechowe oczy, gęste ciemne brwi oraz rude włosy i brodę. Promieniuje dominującą aurą, która dobrze opisuje jego osobowość. Claire zauważa, że jest przystojny, jednak jego twarz sprawia nieprzyjazne wrażenie.​​ Po pierwszym spotkaniu z nim zauważa, że ​​„jego głos był lekki jak na mężczyznę jego wzrostu, a nie głęboki bas, którego oczekiwałaby od klatki piersiowej”.

Relacje[]

Dougal miał pozamałżeński romans z Geillis, którego owocem było nieślubne dziecko. Dziecko zostało przekazane innej rodzinie na wychowanie, ponieważ Geillis została skazana na spalenie na stosie za czary. Geillis podzielała jakobicki zapał Dougala i chociaż ich związek nie był związkiem z miłości, Geillis postrzegała Dougala jako swojego partnera, jeśli chodzi o sprawę Stuartów.

Advertisement