Outlander Wikia
Advertisement

Brianna Ellen Randall Fraser MacKenzie jest drugą córką Claire i Jamesa Fraserów. Brianna nie znała prawdziwej historii o swoim pochodzeniu, uważała, że jej prawdziwym ojcem jest Frank Randall. Tak było do czasu, gdy po jego śmierci Claire zabrała ją w podróż do Szkocji, gdzie opowiedziała córce i Rogerowi o swojej podróży w czasie i życiu u boku Jamiego.

Wczesne życie[]

Brianna urodziła się i została wychowana w Bostonie, Massachusetts przez Claire i Franka Randallów. Frank był profesorem historii na Uniwersytecie Harvarda, a Claire zajmowała się domem, gdy Brianna była małą dziewczynką.

Uczęszczała do prywatnej katolickiej szkoły. Kiedy Brianna osiągnęła wiek szkolny, jej matka, Claire, rozpoczęła studia medyczne. Pewnego dnia, gdy Claire musiała wrócić do domu później niż zwykle, opiekunka zostawiła 7-letnią Briannę samą w domu. Bree wymknęła się z domu, aby poszukać matki. Została potrącona przez samochód jadący z niską prędkością. Po tym zdarzeniu Claire postanowiła zrezygnować ze studiów, aby w pełni poświęcić się roli matki. Frank oddalił ją od tego pomysłu i zaproponował, aby Brianna po szkole przychodziła do jego biura na uniwersytecie.

Gdy miała 12 lat, Frank nauczył ją strzelać z broni palnej. Podarował jej pierwszy karabin, kiedy miała 13 lat, a w swoje 15 urodziny otrzymała strzelbę. Podczas gdy była nastolatką kontynuował z nią nauki strzelania z pistoletem, karabinem i strzelbą.

Krótko po jej siedemnastych urodzinach jej ojciec zginął w wypadku samochodowym. Jesienią tego samego roku rozpoczęła studia na Uniwersytecie Harvarda na kierunku historia.

Wiosną 1968 roku, Claire zabrała Briannę do Szkocji. Niedługo po przybyciu na miejsce, Bree dowiaduje się o swoim prawdziwym pochodzeniu - jej ojcem biologicznym jest XVIII-wieczny Szkot o imieniu James Fraser.

Brianna po czasie niedowierzania i złości uwierzyła w niesamowitą historię swojej matki. Po tym jak Claire wróciła do XVIII wieku, aby znowu być z Jamiem, Brianna zmieniła kierunek studiów na inżynierię mechaniczną w Massachusetts Institute of Technology. Ukończyła studia wiosną 1971 roku.

Wydarzenia z powieści[]

Osobowość[]

Brianna odziedziczyła po ojcu charakterystyczny dla rodu Fraserów upór, ognisty temperament oraz silne poczucie niezależności. Obroniła licencjat z inżynierii mechanicznej na MIT. Brianna lubi tworzyć rzeczy i logicznie rozwiązywać problemy. Docenia niezmienne i udowodnione zasady matematyki, mają na nią kojący wpływ podczas chaosu. Posiada też artystyczną duszę, która objawia się w jej zamiłowaniu do rysunku i malarstwa.

Wygląd zewnętrzny[]

Brianna większość cech fizycznych odziedziczyła po ojcu. Podobnie jak Jamie, Bree jest wysoka - mierzy 183 centymetry wzrostu, posiada sięgające talii włosy koloru sierści jelenia szlachetnego oraz niebieskie, delikatnie podłużne oczy, osadzone nad wysokimi kościami policzkowymi. Jej dłonie są szczupłe z długimi palcami jak u Claire, ale paznokcie szerokie i kwadratowe jak u Jamiego. Jej usta są szerokie z pełną dolną wargą. Ci którzy znali Ellen MacKenzie, lub widzieli jej autoportret, twierdzą, że Brianna wygląda jak ona, jednak podbródek Bree jest bardziej ostry i zaznaczony, a nie okrągły jak u Ellen oraz rysy twarzy dziewczyny są nieco bardziej wyraziste niż jej babci.

Relacje[]

Brianna utrzymuje bliską relację z matką, mimo iż ich relacja została wystawiona na próbę, gdy Bree dowiedziała się o swoim prawdziwym pochodzeniu. Będąc matką lepiej zrozumiała zachowanie rodziców za czasów swojego dzieciństwa oraz doceniła poświęcenie jakie ponieśli Jamie i Claire, aby mogła wieść lepsze i bezpieczniejsze życie.

Powierzchownie Brianna nie jest tak podobna do matki tak jak do Jamiego, po którym zdaje się że odziedziczyła zarówno charakter jak i urodę. Obie jednak mają tendencję do mówienia szczerze i bez ogródek tego, co mają na myśli, nie zważając na konsekwencje.

...

...

...

...

...

...

...

Ciekawostki[]

  • Brianna Ellen Randall Fraser MacKenzie została nazwana po rodzicach Jamiego - ojcu, Brianie, i matce, Ellen.

  • Posiada grupę krwi B.

  • Przybyła do XVIII wieku ze szwajcarskim scyzorykiem.

  • Podobnie jak jej babcia, Ellen, przejawia talent do rysunku i malarstwa.

  • Została nauczona przez Franka korzystania z broni palnej.

  • W serialu, Brianna uczęszcza na studia na Uniwersytecie Harvarda zamiast Massachusetts Institute of Technology.

  • Kiedy Roger po raz pierwszy spotyka Bree, uważa, że Brianna przypomina obraz autorstwa Agnolo Bronzino.

  • Podczas mieszkania w Bostonie wraz z rodzicami posiadała co najmniej dwa psy:

    • Bozo - zmarł ze starości w 1967 roku.
    • Smoky - duży nowofundland. Smoky posiadał czarną sierść, nie szarą jak mogłoby sugerować imię.

  • Przyszła na świat w owodni.

Występowanie w serialu[]

Advertisement